Ocean Outdoor Finland vahvistaa asemaansa Suomen ulkomainosmarkkinoilla ostamalla Ulcona Oy:n liiketoiminnan

Ajankohtaista
February 5, 2025

Premium Out of Home -ulkomainosyhtiö Ocean Outdoor Finland kasvaa Suomen markkinoilla ostamalla Ulcona Oy:n liiketoiminnan.

Ocean Outdoor Finland vahvistaa yrityskaupan myötä merkittävästi asemaansa Suomen ulkomainosmarkkinoilla kasvattaen tuotevalikoimaansa ja tavoittavuuttaan. Hankinta lisää useita vaikuttavia digitaalisia lokaatioita sekä uusia luovia toteutuksia niin muraaleihin kuin rakennustelinekohteisiin.

Ocean Outdoor Finlandin toimitusjohtaja Jukka Leskinen sanoo: ”Tämä on jännittävää aikaa sillä Ulconan mainosverkosto sopii täydellisesti Oceanille. Se nostaa portfoliotamme merkittävästi ja lisää DOOH-verkostomme valtakunnallista kattavuutta. Ulcona Oy on ollut omalla sektorillaan yksi johtavista ulkomainonnan toimijoista Suomessa ja pystymme tämän yrityskaupan myötä paketoimaan erilaisia premium-mainosratkaisuja ja vastaamaan erilaisiin asiakastarpeisiin. Mukana on esimerkiksi Helsingin Ruoholahdessa sijaitseva legendaarinen Lepakon jätti-LED, joka edustaa täydellisesti Oceanin ”Ask For It By Name” -termiä.

Ulcona Oy:n henkilöstö siirtyy Ocean Outdoor Finlandiin vahvistaen organisaatiota myynnin, kehityksen ja myynnintuen osalta. Ulconan osaomistaja ja perustaja Markus Lindberg siirtyy uuteen positioon kehitysjohtajaksi, vastuullaan Oceanin laajentuminen ympäri Suomen.

Kauppa astui voimaan tammikuun lopussa liiketoimintojen integroituessa Ocean Outdoor -brändin alle.

Tietoja Ocean Outdoorista

Kansainvälisen sijoitusyhtiö Atairoksen kumppaniyritys Ocean Outdoor on johtava digitaalisen ulkomainonnan (DOOH) tarjoaja Isossa-Britanniassa sekä Pohjois- ja Manner-Euroopassa. Konsernin yli 8 000 näytön verkosto kattaa seitsemän maata.

Oceanin valikoimaan kuuluu eräitä ulkomainonnan ikonisimpia lokaatioita, kuten Piccadilly Lights ja BFI IMAX Lontoossa sekä uudemmista innovativiisista kohteista The Halo Tukholmassa. Yritys tekee tiivistä yhteistyötä myös korkean profiilin yhteistyökumppaneiden kuten Landsecin, Unibail-Rodamco-Westfieldin (URW), BFI:n, Cityconin ja AMF Fastigheterinkanssa.

Konsernin vahvaa kasvua ovat vauhdittaneet niin tarjouskilpailut kuin orgaaninen kasvu uusien toimipisteiden perustamisen kautta sekä olemassa olevaa portfoliota täydentävät yritysostot. Vuodesta 2018 lähtien Ocean on toetuttanut kaikkiaan seitsemän yritysostoa, joiden ansiosta se on laajentunut Ison-Britanniasta Alankomaihin ja Pohjoismaihin. Uusimpana markkinana Ocean Germany avattiin vuonna 2024.

Ocean Outdoor Finland strengthens its position in the Finnish outdoor advertising market by acquiring the business operations of Ulcona Oy

Ocean Outdoor Finland the premium Out of Home advertising company is expanding its footprint in the Finnish market with the acquisition of Ulcona Oy’s business operations.

With the acquisition, Ocean Outdoor Finland substantially strengthens its position in the Finnish outdoor advertising market, growing its inventory, reach and impact for brands. The acquisition adds several high impact locations and new creative formats of both murals and scaffolding.

Ocean Finland MD Jukka Leskinen said “It’s an exciting time. Ulcona’s advertising network is a perfect fit for Ocean. It elevates our impact portfolio substantially and boosts our DOOH network’s national coverage. Ulcona Oy has been one of the leading operators in Out of Home advertising in Finland and with this acquisition we are able to package various premium advertising solutions and suit a variety of client needs. This includes the legendary Lepakko giant LED in Ruoholahti, Helsinki, which is a perfect representation of Oceans product proposition “Ask For It By Name”.

Ulcona Oy’s personnel will transfer to Ocean Outdoor Finland, strengthening the Finnish organization in terms of sales, development and sales support. Ulcona co-owner and founder Markus Lindberg will become Head of Development, leading Oceans organic expansion across Finland.

The acquisition will enter into force at the end of January with the businesses being integrated under the Ocean Outdoor brand.

About Ocean Outdoor

A partner company of Atairos, the independent strategic investment company, Ocean Outdoor is the leading operator of digital out of home (DOOH) advertising across the UK, Northern and Continental Europe. The Group’s network of 8,000+ screens covers seven countries, with its technological capabilities delivering the most impactful and measurable DOOH brand and advertising experiences.
Ocean’s portfolio comprises of some of the most iconic locations including the Piccadilly Lights, the BFI IMAX and pioneering Nordic locations like The Halo. The company also works closely with high-profile landlords, including Landsec, Unibail-Rodamco-Westfield (URW), the BFI, Citycon and AMF Fastigheter, as well as major city councils on the development of its network.
To date the Group’s growth has been driven by tender wins and the rollout of new locations, as well acquisitions that complement the existing portfolio. Since 2018, Ocean has completed seven acquisitions which has enabled it to expand its UK footprint into the Netherlands and the Nordics. Ocean Germany opened in 2024.